Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier

woensdag 13 april 2011

Tuin in lentetooi

of... 




 -  mijn geklooi -

olieverfstudie op hardboard
25/25 cm




Wat is een èchte narcis toch mooi... en hoe lekker ruiken niet die kleine "paperwhites"? 
Maar raar hoe zwaar het is om dat breekbaar transparante en frisgroene van een bloem weer te geven met verf, zonder daarbij te vervallen in kitscherigheid ... 
Helemaal niet zo vanzelfsprekend eigenlijk.
En ik geef het eerlijk toe,  Van Gogh  deed het veel beter en beslist krachtiger.

Vrijdag ben ik er weer.


°°°

Aren 't daffodils beautiful ...?  
Strange, it is so hard to paint flowers as fragile and fresh as nature made them, without getting kitschy.
Painting this one, wasn't obvious, that's for sure.
And I have to admit, Vincent Van Gogh did them much better and more convincing.

I 'll be back on friday. See you.





2 opmerkingen:

  1. Stel, dat iedereen "Van Gogh" zou zijn, wat zou er dan nog te bekijken zijn.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie vraag, Maria. Maar gelukkig wordt dat van niemand verwacht hé?
    Niettemin heb ik veel respect voor iemand als hij, die zo volhardend was in zijn werk en, hoewel hij er zelf nooit echt de vruchten van kon plukken, toch die enorme bijdrage aan(de mensheid en) de schilderkunst leverde...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank om een berichtje achter te laten.
U mag hier weldra van mij een antwoord verwachten.

Tot weerziens!